reklama

Svet na dvoch kolesách...

S priateľkou sme si zaumienili, že toto leto si urobíme zopár výletov na miesta, kam sa chystáme už dlhšie. Nebudeme využívať služby našej sadky a nakoľko sme len chudobní študenti, rovnako vypadáva aj cestovanie autom, ktoré je na naše pomery príliš „nóbl“. Vybrali sme si teda bicykel a ja viem, že je to tá najlepšia voľba.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obrázok blogu

Bicyklovanie je naša spoločná vášeň, spolu sme už prešli nemálo kilometrov na našich cestách. Sme výlučne cestní cyklisti a jazdenie nás baví. Naproti tomu je môj švagor zástanca toho názoru, že najkrajšie bicyklovanie je to lesné. Uznávam, že v lese je to asi príjemnejšie a hlavne krajšie. Navyše, nehrozí vám žiadne nebezpečenstvo od „cestných pretekárov“, ktorí svojou bezohľadnou jazdou ohrozujú nielen seba a svoju posádku, ale aj ostatných účastníkov cestnej premávky. Veru, už sme zažili aj také situácie, v ktorých nám nebolo všetko jedno... No aj napriek týmto nebezpečenstvám sa radi premávame po našich cestách a dokážeme si vychutnať krásu, ktorá sa nám mihá pred očami.

Nie je nám cudzia ani chôdza a myslím, že auto nám nechýba. V pohybe je život a pokiaľ budem vládať a môcť, moje kroky budú brázdiť naše krásne Slovensko aj naďalej. Všimol som si, že niektorí ľudia si už tak zvykli na vozenie autom, že je už takmer nemožné prinútiť ich, aby sem tam zmenili svoj jednotvárny spôsob cestovania a vyskúšali určite zaujímavejšie možnosti, ktoré im poskytuje či už bicykel, kolieskové korčule či taká samozrejmá vec, akou je obyčajná prechádzka.

Istotne ste už videli film „Forrest Gump“ v hlavnej úlohe s geniálnym Tomom Hanksom. Ten sa v ňom rozhodne len tak bežať a ani nevie kam – a nakoniec mu ten beh trvá viac ako rok, no neviem to už teraz presne koľko a čo je podstatné, postupne sa k nemu pridávajú ďalší a ďalší bežci a všetci z toho majú ohromný pôžitok. Občas o tom snívam aj ja, že sa vyberiem s priateľkou len tak, nehľadiac na diaľku, čas či smer a budeme spolu míňať spoločné kilometre, veselo pedálovať a vychutnávať si to, čo príde. A možno časom by sa k nám pridalo taktiež zopár nadšencov a filmová myšlienka by nadobudla reálne črty...

Môj terajší svet sa točí na dvoch kolesách a ja sa nesmierne teším na každý jeden meter, ktorý mi môj bicykel pomôže prekonať. Neviem si vedľa seba predstaviť lepšiu cyklopartnerku, akou je moja Erika. Prosíme všetkých šoférov, aby rešpektovali to, že aj cyklisti majú právo na využívanie cestných komunikácií. A my, milovníci dvoch kolies bez motora, nezabúdajme na pitný režim, ktorý je najmä v lete životne dôležitý!

No tak, smelo do toho... :-)



Matúš Novotný

Matúš Novotný

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Športovec srdcom i mysľou, netvorím veľa, no stojím si za tým, čo napíšem. Podľa čiapky môžete vidieť, že som národovec :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu