reklama

Lietal by som, ale…

Vždy som závidel vtákom ich letecké umenie. Prestavoval som si, ako lietam po celom svete a mám z toho fantastickú radosť. Predstavte si, aké by to len bolo – vznášať sa v priestore, kde neplatia žiadne dopravné značky, kde si môžete ísť kam len budete chcieť a to úplne neobmedzenou rýchlosťou. Žiaľ, už nesnívam o niečom takom, krutá realita ma prebrala z mojich leteckých potuliek svetom – z celkom prozaického dôvodu, mám strach z výšok...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Tomášovský výhľad
Tomášovský výhľad 

Akákoľvek výška nad 10 metrov mi naháňa hrôzu, nemohol by som bývať v nejakom paneláku, povedzme na takom 10 poschodí. Nejde ani tak o mňa, zvládol by som to, avšak bál by som sa o svoje deti a viem, že ustavičný strach o to, aby nevypadli z nejakého okna alebo balkóna, by ma pomaly zožieral a nedal by mi pokoj. Som ustavičným väzňom svojho paranoidného strachu! Je mi to nesmierne ľúto, no človek si zvykne na všetko a tak je to aj v mojom prípade. Neostáva mi nič iné ako ísť ďalej životom a vyhýbať sa vyššie postaveným miestam.

Keď si len predstavím o aké krásy tým prichádzam – o nádherný výhľad z našich majestátnych Tatier a mnoho iných, je mi to trošku ľúto. Raz sme boli ešte zo základnej školy v Slovenskom raji, na dlhšiu túru a počas nej sme prišli na miesto zvané Tomášovský výhľad (tí skúsenejší vedia) – obrovská strmá skala a viac nič, iba vzduchoprázdno a gigantická priepasť! Pamätám sa, že vtedy, zatiaľ čo sa moji spolužiaci kochali čarovným výhľadom, ja som bol skrčený kdesi vzadu a bolo mi do plaču. Alebo minule sme boli so spolužiakom na Prešovskej Kalvárii, ktorá je položená trošku vyššie, nie však veľmi vysoko a pri pohľade na utešenú panorámu mesta mi prišlo opäť ľúto, že som stál dosť ďaleko od zábradlia.

Iste poznáte monumentálne stavby, budovy alebo sochy rozprestreté po celom svete, z najznámejších napr. Newyorská Socha slobody a Empire State Building, Londýnsky Big Ben či egyptské pyramídy v Gíze. Áno, ani tieto skvosty ľudského umu, pýchy našej architektúry sa mi asi nepodarí „skrotiť“ a moje oči k nim budú prihliadať iba zdola. Utešuje ma myšlienka na to, že v mojom okolí, u nás alebo vo svete je toľko nádherných pamiatok, a že ja ich ani zďaleka neprejdem všetky. Určite nie som jediný, ktorý trpí takýmto komplexom a vy, ktorých sa to týka, určite veľmi dobre viete najlepšie sami, aké je to nepríjemné.

Prajem vám všetko najlepšie do ďalších dní a želám si, aby ste snívali môj sen o lietaní a zdolávaní výšok spolu so mnou a pomohli tak mojej duši nájsť stratený pokoj. Dnes večer až zaspím, si po mnohých rokoch opäť zalietam... :-)
Ďakujem za pozornosť!


Matúš Novotný

Matúš Novotný

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Športovec srdcom i mysľou, netvorím veľa, no stojím si za tým, čo napíšem. Podľa čiapky môžete vidieť, že som národovec :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu